EKO-OKUL 2023-2024 YILI 1.Dönem Çalışmalarımız

EKO-OKUL 2023-2024 YILI 1.Dönem Çalışmalarımız

2023-24 Eğitim Öğretim Yılı 1. Dönem Eko Okul kapsamında sınıflarımızda  atık toplama ve suyun önemini anlatan bilgilendirici videolar  izlendi. 

26.01.2024 175

  • Çevresel inceleme yapıldı. Sayaçların yerleri  öğrenildi. Okul su musluklarının sayısı ve bozuk muslukların tespiti yapıldı. Sayaç okunmasına ve fatura takibine başlandı. 

 

  • Atık kâğıt ve pil kutularının yer tespiti yapıldı ve kullanımı çocuklara anlatıldı.
  • Suyun doğadaki halleri konulu deney çalışmaları yapıldı.(kar ve buz dünyası isimli hikâye tüm sınıflarda okundu)
  • 4 Ekim Hayvanları Koruma gününde Suyun canlılar için önemi konulu çalışma yapıldı. Panoda sergilendi.
  • 31 Ekim dünya tasarruf günü kapsamında su tasarrufu nedir, nasıl yapılır: evde, okulda, bahçede işlendi.    

 

  • Su ve sanat konusunun birlikte ele alınarak 29 Ekim de atık materyal ile Bayrak çalışması yapıldı.
  • Kullanılmış suyun yeniden kullanımı ile ilgili deney çalışmaları yapıldı. Suyun insan tarafından kirletilmesi ve nasıl temizlenebileceği ile ilgili önce okulumuzun yanındaki derede gözlem yapıldı. Sonra nasıl kirletildiği ve sonrasında nasıl temizlenebileceği tartışıldı.
  • Okulda su israfının olabileceği alanlar belirlendi; alınacak önlemler tartışma sonucu belirlendi.
  •  

    Doğanın su döngüsüyle ilgili video çalışmaları izlendi.” Dünya'nın Ateşi Var” adlı kitap okunarak çevre kirliliğinin doğaya etkisi tartışıldı. Dünyanın ısınması kutupların erimesi ve canlıların nasıl etkilendiği deneylerle anlatıldı.
  •  

    Su faturalarının Eko Okul panosunda sergilenmesi ve su kullanımı ile ilgili farkındalık çalışması yapıldı.
  •  

    "Kentimizinsuyuneredengeliyor?”Araştırmagöreviverildi.Enyakınımızdakibarajhakkındabilgilenmeyapıldı.           
  • Tarımda-temizlikte,Enerjiüretiminde-Sanayi-Fabrikalarda-Canlıyaşamınındevamındasuyunetkisivecanlılarınasıl        olumsuz etkilediği araştırıldı.İnsanetkisiileneslitükenen hayvanlar araştırıldı.
  •  “NesliTükenmişDodoKuşununHikâyesiveÖzellikleri”araştırıldı.Panoçalışmasıyapıldı.
  •  

      Kâğıtvemetalatıklargeridönüşümiçintesisegönderildi

     

     

    Yapılançalışmalarokul panolarında sergilendi. Çalışmalarladuyarlıbireyhalinegelenöğrencilerimiz ailelerinibu konudabilinçlendirdi. Ortakçalışmalarlabize destekveren velilerimize teşekkür ediyoruz.                     26-01-202426-01-202426-01-202426-01-202426-01-202426-01-202426-01-202426-01-202426-01-202426-01-202426-01-2024